Uro___Weinberger__Holiday_Inn__2020__olje_in_akril_na_platnu_-_oil_and_acrylic_on_canvas__150_5_x_190_cm.jpg

Uroš Weinberger: Projectories

od 03. 07. 2020 do 22. 08. 2020, 20:00

 

Uroš Weinberger: Projectories

 

3.7. – 22.8.2020

Galerie Sechzig, Feldkirch, Avstrija

Otvoritev samostojne likovne razstave: petek, 3. julij, ob 20h

Zaščitne maske, droni, nadzor, poplava medijev in lažne novice, policijsko nasilje, vse to so bili dogodki in časopisni naslovi v zadnjih tednih. Niso bili le naslovi zadnjih nekaj tednov, temveč tudi dolg slikovni besednjak umetniške govorice Uroša Weinbergerja. Če pogledamo nazaj v prvo polovico tega leta, boste morda mislili, da imate slabe sanje.

Sanje, za katere upamo, da se bomo kmalu zbudili.

Sprva nas je pretresla korona kriza, zdaj pa se postavlja vprašanje, kaj se bo zgodilo naprej? Kdo ve, morda nam bodo likovna dela Uroša Weinbergerja podala informacije o tem. Njegova na videz včasih distopična, znanstvenofantastična dela si je mogoče razlagati kot opomin ali celo opozorilo. Kar je za nas pred nekaj meseci postalo »nova realnost«, že dolgo obstaja na Weinbergerjevih slikah. Nekateri scenski prikazi njegovih del (na primer delo See iz leta 2014), ki so bili do nedavnega opredeljeni kot zlovešči, so se iz dneva v dan, iz danes na jutri pretirano spremenili v možno ogledalo družbe in podobo resničnosti.


Glede na globalne napetosti in nestabilnosti, kot so nešteto demonstracij, korona kriza in s tem povezani razvoj oziroma ukrepi ali vprašljiva uporaba dronov v smislu varstva podatkov, ki se v nekaterih državah med drugim uporabljajo za spremljanje karantene ali za nadziranje uporabe dezinfekcije na velikih površinah javnega prostora, se zdi, da našteto vse bolj postaja sestavni del naše družbe, Weinbergerjeva dela, ki pa so nastala že dolgo pred temi dogodki, pa so tematsko zelo aktualna.
Zaradi nenehnih močnih spodbud slikovnih vsebin, ki jih prenašamo s tiskanimi in digitalnimi mediji, povzetimi v množičnih medijih, lahko ogled njegovih del gledalcu vzbudi jasne slikovne povezave, povezane z aktualnimi dogodki, sočasno pa je gledalec tudi izzvan.

Njegova dela, ustvarjena v preteklosti, vstopajo v zelo vznemirljiv dialog tako s sedanjostjo kot s prihodnostjo.

 

Calvin Mechora, kurator, vodja Galerie Sechzig in Waldhaus Contemporary

O umetniku

Študij slikarstva (2003), podiplomski študij slikarstva na ALUO v Ljubljani (2005). Nagrade: študentska Prešernova nagrada (2001); priznanje za pomembna umetniška dela, najvišje umetniško priznanje Univerze v Ljubljani (2018). Umetniške rezidence: kulturna rezidenca Ministrstva za kulturo RS v Berlinu, Nemčija (2009); Schafhof – Europäisches Künstlerhaus Oberbayern, Freising, Nemčija (2013). Izbor razstav: Čas brez nedolžnosti, Moderna galerija, Ljubljana (2019); Anthropocene, Ann Street Gallery, NY, ZDA (2018); After Hiroshima, The B#S Gallery, Treviso, Italija(2017); NordArt 2016, Büdelsdorf, Nemčija (2016).

http://urosweinberger.com/

Razstava bo v Galerie Sechzig na ogled do 22.8.2020, sočasno pa bo do konca jeseni 2020 potekala še umetnikova samostojna razstava izbranih del v Waldhaus Contemporary, Flims, Švica.

 

Razstavo sta sofinancirali Mestna občina Novo mesto in Slovenski kulturno-informacijski center v Avstriji.

 

.