vodilna slika

Odgovore na vprašanja in pobude v skladu s Poslovnikom občinskega sveta Mestne občine Novo mesto pripravijo pristojni uradi občinske uprave.

Svetniki lahko svoja vprašanja oddate na povezavi.

Pred objavo jih potrdita direktor občinske uprave in župan.

Odstop MO NM od projekta CEROD II


Datum: 19. 04. 2018
Urad: Urad za finance in splošne zadeve
Svetniška skupina: ZZD - Zveza za Dolenjsko
Svetnik: Slavko Matko

Pobuda

Vprašanja v zvezi z odstopom MO NM od projekta CeROD II:

  1. Kaj je MO NM z odpovedjo izgradnje pridobila oziroma kaj in koliko izgubila?
  2. Koliko tožb in katere občine so vložile tožbe proti MO NM ter kakšna je višina odškodnine, ki jo zahtevajo tožeče občine?
  3. Ali drži, da je zoper MO NM odškodninsko tožbo vložil tudi izbrani izvajalec del MBO, podjetje Helector iz Grčije in v kakšni višini?
  4. Kako bo MO NM po odstopu od projekta MBO reševala mehansko-biološko obdelavo in predelavo odpadkov?

V odgovorih naj se navedejo dejanski podatki in natančni zneski.                                                                

Odgovor

1. Prekinitev projekta CeROD II je bila izvedena zaradi bistvenih zamikov pri pridobivanju dovoljenj (OVD, gradbeno), zato posledično črpanje sredstev iz naslova sofinanciranja projekta iz kohezijskih sredstev ni bilo več realno. Občine soinvestitorice v trenutku prekinitve izvedbe projekta niso imele več veljavne pogodbe o sofinanciranju EU in državnih sredstev, saj je bila taka pogodba podpisana v letu 2014 in je temeljila na nerealnih rokih, ki niso bili doseženi. S prekinitvijo projekta se je MONM izognila izjemnim negativnim posledicam, ki bi brez državnih in evropskih sredstev bremenila samo udeležene občine; polno finančno breme pa bi za MONM z deležem sofinanciranja 62,35 % (od celote 25,9 mio EUR brez ČN in DDV) znašalo več kot 16 mio EUR, česar pa proračun MONM ne bi prenesel, občina pa bi tako postala nelikvidna. Enoznačne opredelitve glede izgube kohezijskih sredstev ne more biti, saj so na drugi strani zaradi predimenzioniranega projekta in visoke amortizacije, ki bi sledila po izgradnji CeROD II prihranjena finančna bremena za podjetje CeROD, ki bi upravljalo z objektom in za občane, katere sedaj ne bremeni visoka cena storitve zaradi vpliva visoke amortizacije na ceno storitve.

2. V zvezi s projektom Cerod II so bile vložene naslednje tožbe občin:

- tožba občin Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Sevnica in Šentjernej zoper Mestno občino Novo mesto zaradi plačila 5.658.896,68 EUR in

- tožba občin Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško in Sevnica zoper Cerod d.o.o., Mestno občino Novo mesto in občine Črnomelj, Dolenjske Toplice, Mirna peč, Metlika, Semič, Straža, Škocjan, Šmarješke Toplice ter Žužemberk zaradi ugotovitve ničnosti, podredno zaradi razveljavitve sklepov Sveta županov javnega podjetja Cerod d.o.o.

3. Drži, da je zoper MONM bila vložena tožba družb Helector in Riko d.o.o. zaradi plačila zneska za prvo tožečo stranko 3.489.420,00 EUR z zakonskimi zamudnimi obrestmi od 8.6.2015 dalje do plačila in za drugo tožečo stranko 2.002.935,22 EUR z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dne 8.6.2015 dalje do plačila. Mestna občina Novo mesto je podala odgovor na tožbo.  

4. Vse dosedanje analize po prekinitvi projekta CeROD II izkazujejo, da je za MONM, ki je vključena v sklop dolenjsko-belokranjskih občin najustreznejša rešitev za prihodnje ravnanje z odpadki izgradnja lastne naprave za obdelavo odpadkov upoštevajoč kapaciteto 25.000 ton/leto.

Ker je iz območij 10-ih občin Dolenjske in Bele krajine premalo odpadkov za zagotovitev polne zasedenosti novega MBO, v izogib tveganju nepridobitve manjkajočih odpadkov na trgu, išče rešitve v sklopu sodelovanja z drugimi upravljavci centrov za obdelavo odpadkov (npr. RCERO Ljubljana;upravljavec: Snaga).

Sodelovanje med Snago in CeROD-om, ki izvaja GJS obdelave in odlaganja tudi za MONM, bi lahko npr. potekalo na podlagi pogodbenega razmerja. Dejavnost obdelave odpadkov bi se izvajala na naslednji način:

  • Snaga bi izvajala mehansko in delno biološko obdelavo komunalnih odpadkov iz Dolenjske in Bele krajine v RCERO Ljubljana,
  • CeROD bi izvajal biološko stabilizacijo in dodatne mehanske procese predhodno delno obdelanih mešanih komunalnih odpadkov v MBO na Leskovcu (za izvedbo nove investicije brez udeležbe občin iz Posavja bo ustanovljeno novo podjetje).

Pomembno je dejstvo, da CeROD s takšnim sodelovanjem pridobi tudi večje količine odpadkov za biološko stabilizacijo in posledično odlaganje, saj bi Snaga zagotavljala tudi količine odpadkov po obdelavi iz občin ljubljanske regije. Prav tako se bo v novem MBO za 10 občin pristopnic k investiciji (in za druge občine) zagotavljala tudi obdelava biološko-razgradljivih odpadkov (kompostiranje).

V sklopu dolgoročnega sodelovanja, je predvideno tudi kratkoročno sodelovanje t.j. v času do izgradnje objekta MBO na Leskovcu.

 

Pripravila:                                                        

Ana Avsec

podsekretarka - občinska pravobranilka

 

Iztok Kovačič,

Vodja Urada za prostor in razvoj

 

                                                                                                       dr. Vida Čadonič Špelič

                                                                                                                   direktorica

        

Nazaj na seznam