vodilna slika

Pojasnilo Mestne občine Novo mesto k članku, objavljenem 9. maja 2013 v časniku Delo

datum: 10. 05. 2013

Mestna občina je bila pri umeščanju 3. razvojne osi dolga leta zelo aktivna.

V časniku Delo je bil 9. maja 2013 objavljen članek Zvonjenje po toči (preberete ga lahko tukaj), v katerem se novinarka Zdenka Lindič – Dragaš dotika načrtovane hitre ceste tretje razvojne osi, ki poteka od vzhodnega priključka avtoceste A2 v Novem mestu po vzhodni strani Novega mesta in v nadaljevanju proti Beli krajini. V članku je navedeno, da občinska uprava v postopku načrtovanja hitre ceste ni zagovarjala interesov krajevne skupnosti in da se je v postopku odzivala mlačno. Podobne navedbe je tudi sicer in čedalje pogosteje slišati v javnosti, zato Mestna občina Novo mesto v nadaljevanju povzema svoje stališče do tega vprašanja.

Mestna občina Novo mesto je bila pri umeščanju hitre ceste v prostor dolga leta zelo aktivna. Zaradi izjemnega razvojnega pomena ceste za nadaljnji razvoj občine in širšega območja JV Slovenije je mestna občina vrsto let dajala pobude državi, da prične z umeščanjem ceste v prostor. Hkrati je pripravljala strategijo prostorskega razvoja občine in v odličnem sodelovanju z občani sprejela občinski prostorski načrt, ki je bil uveljavljen v letu 2009. Z rešitvami so se strinjale krajevne skupnosti in ministrstvo, pristojno za promet.

Država je kasneje v postopku priprave državnega prostorskega načrta podrobneje načrtovala navedeno hitro cesto, ki še vedno poteka v usklajenem koridorju in usklajenimi priključnimi mesti občinske prometne mreže. Je pa država v letu 2011 rešitve v Mačkovcu spremenila tako, da opušča enega izmed dveh priključkov na avtocesto A2, in sicer priključek Lešnica. Da rešitev ni skladna z usklajenimi rešitvami v občinskem prostorskem načrtu, je ministrstvo, pristojno za promet, in ministrstvo, pristojno za prostor, mestna občina opozorila z mnenjem v postopku, kasneje tudi Občinski svet s posebnimi sklepi izredne seje in v juniju 2012 tudi krajevna skupnost s sklepi zbora občanov KS Ločna-Mačkovec.

Država je na opozorila o spremembah rešitev odgovorila z več pojasnili, ključni vzroki sprememb pa so zagotavljanje večje varnosti na avtocesti A2, izboljšane analize bodočih prometnih tokov in zagotavljanje ekonomske izvedljivosti projekta. O razlogih so podrobno seznanili Občinski svet in Občinsko upravo. Z dodatnimi strokovnimi pojasnili so želeli seznaniti tudi krajevno skupnost in občane na zboru občanov v juniju 2012, vendar so prisotni občani z glasovanjem odločili, da dodatnih pojasnil ne želijo. V oktobru 2012 je Direkcija RS za ceste povabila predstavnike krajevne skupnosti na sestanek, na katerem bi pojasnili argumente, vendar je ta povabilo zavrnila, tako da do razprave ni prišlo. Decembra 2012 je Vlada RS z Uredbo sprejela državni prostorski načrt, ki naj bi bil po javnih napovedih Vlade RS uresničen v finančnem obdobju 2014-2020. Mestna občina si prizadeva, da do realizacije sprejetega prostorskega načrta pride čim prej.

Pozivi k ugotavljanju politične in strokovne odgovornosti občine so sicer povsem legitimna pravica krajanov, vendar menimo, da so v konkretnem primeru popolnoma neupravičeni, saj ni občina prekinila komunikacije z ministrstvom za promet, ampak je, nasprotno, ves čas iskala rešitve, ki bi bile sprejemljive za vse.

nazaj