vodilna slika

Odgovore na vprašanja in pobude v skladu s Poslovnikom občinskega sveta Mestne občine Novo mesto pripravijo pristojni uradi občinske uprave.

Svetniki lahko svoja vprašanja oddate na povezavi.

Pred objavo jih potrdita direktor občinske uprave in župan.

900-0011/2023-150 Delovanje semaforja pri Amigo baru v Malem Slatniku


Datum: 16. 11. 2023
Urad: Urad za razvoj in prostor
Svetniška skupina: Lista Naš kraj – naše mesto
Svetnik: Rok Mežnar

Pobuda

Pobuda, da se preveri delovanje semaforja pri Amigo baru. 

Odgovor

Delovanje semaforske naprave in krmilnega programa smo preverili na kraju samem in pridobili tudi mnenje strokovnega sodelavca na projektu krmilnih sistemov državnih cest, g. Kocmuta, ki je ugotavljal morebitno neskladje s projektno dokumentacijo in pravilno delovanje semaforskih naprav. Semaforji delujejo na način, da je osnovno stanje semaforjev »vse rdeče« (rdeča za vozila in pešce, če na območju prehoda za pešce ni najave ne vozil ne pešcev). Za vozila tako gori rdeča luč do najave na mikrovalovnih detektorjih (vozila so detektirana na oddaljenosti približno 70 m). Hkrati pa so mikrovalovni detektorji nastavljeni tako, da zaznajo samo vozila do hitrosti 53 km/h. Če vozilo vozi z dovoljeno hitrostjo, se mu zelena luč prižge preden se približa prehodu za pešce (če ni bilo najave pešca) in tako pred prehodom ni treba ustaviti. Če pa je vozilo hitrejše od 53 km/h ga mikrovalovni detektor ne zazna in se tako mora pred prehodom ustaviti, kjer se najavi na detektorski zanki, vgrajeni v vozišče. Pešci se najavljajo preko tipk za pešce. Po podrobnejšem opazovanju prometa in časovnih razmakov med vozili je bilo ugotovljeno, da vozila pogosto pripeljejo na rdečo luč zaradi neugodnih časovnih razmakov med vozili glede na način delovanja. Pri osnovnem načinu delovanja »vse rdeče« mora namreč rdeča luč po prižigu biti aktivna najmanj 5 s (v nasprotnem primeru bi se namreč preveč hitro izmenjaval prižig luči, kar povzroča zmedo pri voznikih). Vozila tako pogosto pridejo v območje detektiranja tik zatem, ko se je prižgala rdeča luč, ki mora goreti še 5 sekund, zato je potrebno ustaviti pred prehodom tudi, če ni najave pešca oziroma je hitrost vozil primerna. V projektni dokumentaciji je bil način delovanja semaforjev (krmilnega programa), semaforska oprema in delovanje semaforske opreme ustrezno določeno in obdelano. Pri pregledu ni bilo ugotovljenega neskladja s projektno dokumentacijo in tudi vsa semaforska oprema ter krmilni program deluje pravilno. Takšen način delovanja je poleg zagotavljanja varnosti na prehodu za pešce tudi ukrep za umirjanje prometa ob vstopu v naselje in je uveden že na več semaforiziranih prehodih za pešce v Sloveniji.

 

 

Pripravili:

 

Bernarda Borse Zupančič

višja svetovalka za ceste in cestno infrastrukturo

                       

Emina Vrbetić

vodja Oddelka za promet in mobilnost

 

dr. Iztok Kovačič                                                                                        dr. Jana Bolta Saje

vodja Urada za prostor in razvoj                                                        direktorica občinske uprave

Nazaj na seznam